Thursday, June 23, 2011

Roselle di halaman hadapan

jangan terkejut dengan gambar ini.. sbb baru 2 minggu lepas semai benih.. hehehe.. dipendekkan cerita, benih yang disemai tumbuh tapi tidak menjadi. tiada satu pun yang berjaya hidup.. ini adalah gambar daripada pokok yang dibeli daripada nursery dekat sungai buloh. wekend lepas punya acara da..

ini dia pokoknya.. 3 pokok dibeli pada kadar RM8 satu.. beli tiga dapatlah diskaun RM1. total RM23/- memang express.. siap dengan buah lagi.. hehehe..

Roselle setelah ditanam di halaman depan rumah yang dah tersedia..

roselle yang masak ranum.. nyum2!


antara closed up gambar yang sempat dirakam..

P/S :
LEPAS NI ACARA JUS ROSELLE

7 comments:

Iskandar Abdul Rashid said...

Cantik roselle ni, buah besar. Ingatkan fertigasi tadi. :)

rashid said...

tuan.. gambar closed up memang nampak besar.. hehe.. fertigasi say x brapa mahir lagi n belum cuba lagi.. space x de.. insyaAllah nak juga cuba nanti

Malay-Kadazan girl said...

Sedap teguk jus roselle musim panas kat sana ya.

mahfudz mn said...

Itu la...bila dapat biji benih kadang2 tak mau tumbuh pulak. Lettuce aku dah 3 minggu aku try semai tak jadi2...berkali2 dah semai baru tapi tak tumbuh2 jugak...benih dah basi agaknya...yang herannya, benih kailan ngan sawi ok je...

Eh, kita ni sekali kelompok la dgn fertigasi (drip irrigation), sama kumpulan ngan hidroponik je cuma kita ada bela ikan jugak hehe...

rashid said...

malay-kadazan : memang sedap lebih2 lagi masa dahaga.. memang tak puas

mahfudz : adakalanya kita tak bernasib baik.. hehehe.. pasal fertigasi.. i agree with u.. lebih kurang je.. kita serupa!!

HANIS AFIQ said...

boleh saya tahu nursery tue nama apa?

rashid said...

hanis afiq : sory lambat reply. saya pun tak tau nama nursery tu coz semua satu tempat je. banyak booth kat sana. pilih je yang mana berkenan