Wednesday, June 1, 2011

Ahli Baru : Pokok Stevia

Akhirnya aku berjaya dapatkan pokok stevia sebagai ahli baru edible gardenku.. dibeli di nursery sungai buloh pada harga RM7 untuk satu pasu.. memang benar daunnya manis bila dikunyah.. membiak secara keratan batangnya pun boleh.. insyaAllah akan turut ditanam dalam set aquaponic nanti..

Poko stevia secara rasmi di rumahku

Deretan pokok stevia di salah satu booth nursery di sg buloh

Stevia bersama deretan pokok kemanggi  & malberi



5 comments:

AepuL - beaR said...

syabas... dah memiliki stevia... ish, jelesnya... tak berkesempatan nak pegi cari lagi.... tapi nak tanya, susah nak jaga pokok ni? sebab saya ada terbaca, pokok ni macam susah skit penjagaannya..

rashid said...

tq epul.. ala senangkan pegi sungai buloh dekat ngan hospital sungai buloh tuh.. sambil jalan2.. hehehe.. bab penjagaan tuh saya tak sure lagi.. tapi nampak macam senang je.. kita tengok nanti ye..

Iskandar Abdul Rashid said...

Stevia kerat batang dan cucuk, mudah tumbuh. Nanti penuh halaman rumah tu. :)

rashid said...

tq iskandar.. laman kecik.. nanti kena upgrade pakai sistem vertival plak rasanya..

Hafiz said...

boleh cerita sikit kedai yang mana ada jual pokok nie di sungai buloh