Tuesday, March 8, 2011

[03.03.2011]Percubaan : Pak Choi

Alhamdulillah.. benih pak choi yang disemai pada 3.3.2011 dah mula bercambah.. sebelum ni cuba semai kailan tapi tak menjadi. mungkin sebab hilang dihanyut air sebab aku main tabur gitu je.. setelah mendapat info kaedah semaian dari bro affnan, aku gunakan tisu untuk membalut biji benih sebelum semaian pada growbed dan hasilnya Alhamdulillah.. credit to bro affnan for the tips..



[06.03.2011] benih pak choi dah mula bercambah.. waa.. syoknya.. Alhamdulillah

2 comments:

Anonymous said...

Yes! Untuk tunggu system saya 'cycle' saya campak pak choy ngan lettuce...saya mula2 nak balut dengan tisu tapi lepas pikir leceh gak tu ada 40 pasu!!! so saya kaut sikit LECA kat surface, letak tisu lapikkan then replace LECA tu, kira tisu tu jadi alas lah...dah buat trial, patutnya dah cambah da ni, tak sabar nak balik tgk hari ni...

rashid said...

ok jugak cara tu.. yang penting benih tu x hilang.. harap2 benih tuan bercambah.. lagi seronok.. keep update!